GYIK

Gyakori kérdések

Átadthatom a nevezét valaki másnak?


A versenyidőpont előtt 20 nappal van erre lehetőség. Az átírás regisztrációs díja 1500,-Ft. A következő módon tudjuk átírni: Az eredeti nevező a bankszámlaszámunkra azonosító kóddal együtt utalja át a regisztrációs díjat, és e-mailben küldje el az címre az alábbi adatokat: eredeti nevező neve, email címe és azonosító kódja a helyette nevező adatai (név, születési év, lakcím, email cím, telefonszám) Figyelem: versenytáv, póló méret-rendelés módosításra nincs lehetőség!
A nevező feladata, hogy találjon maga helyére valakit. A nevezéseket a Panorámafutás facebook oldalán nem lehet hírdetni, az ott közzétett hírdetések törlésre kerülnek.




Befizettem a nevezési díjat, nem találom a rajtlistát illetve nem vagyok a rajtlistán. Mit tegyek?


A honlapon a verseny menüpont alatt található a rajtlista, aminek a megnyitásához a "Panorama" jelszót kell beírni. Ha valamelyik oszlopra - pl. vezetéknév - ráklikkelsz, abc sorrendben fogod megtalálni az indulókat.
A befizetés feldolgozása néhány napig tarthat, kis türelmet kérünk. Ha 7 napnál régebbi a befizetés, kérjük ellenőrizd a bankszámláján az átutalást, és küldd el nekünk a befizetés igazolását.




Mégsem tudok indulni, visszakaphatom a pénzemet?


A nevezési díj 50%-át visszafizetjük abban az esetben, ha 60 nappal a verseny eredeti időpontja (ez a pótnapra nem vonatkozik!) előtt emailben a versenyző lemondja indulását. Ezután lemondásokat már nem áll módunkban elfogadni, és pénzt visszatéríteni sem tudunk. Benevezett, de a versenyen el nem induló versenyző nevezési díjának visszatérítésére nincs lehetőség. Lásd a határidők oldalon.




Nem sikerül a regisztráció elküldése. Mit tegyek?


Ha nem nyílik meg az oldal, egy másik browserrel nyisd meg. A kitöltött regsztrációs lap beküldés után a lap alján még rá kell klikkelni a "nem vagyok robot" ikonra, vagy egy ellenőrző kérdésre kell még válaszolni.




Rajtszámátvételhez kell vinnem valamilyen igazolást?


A rajtszám átvételkor egy fényképes igazolvány felmutatása elegendő, nem kell a visszaigazoló számlát magatokkal hozni.




Áfás számlára van szükségem, amit elszámolhatok.


Minden nevezőnek automatikusan küldünk egy számlát. Ha a számlázási rovatba nem ír be semmit, akkor saját névre állítjuk ki. Ha valaki szeretné pl. az egyesületére vagy munkahelyére írni a számlát, a regisztrációs lapon a számlázási cím rovatba kell a címet beírni, és mi arra a címre állítjuk ki a számlát és billingo rendszerből elküldjük a megadott email címre. Utólagos módosításra nincs lehetőség.




Át szeretném tenni a nevezésemet másik versenyre.


A nevezéseket másik versenyre áttenni nem lehet. A nevezést át tudjuk írni más nevére, ezzel kapcsolatban kérjük olvasd el az idevágó részeket is.




Felvehetem a barátom, ismerősöm rajtszámát?


Mindenki csak a saját rajtszámát vehet fel fényképes igazolvánnyal. A rajtszámfelvétel maximum 5 percet vesz igénybe, ennél többet nem kell sorba állni versenyeinken. Kérjük, hogy minden induló érkezzen időben a versenyre.




Hol találom az eredményeket?


A verseny napján, már a verseny közben is működik a live.sportido.hu oldal, ahol a keresőbe elég beírni a vezeték nevedet és ott megtalálsz minden eredményt. A teljes listát később a panoramafutas.hu oldalon a versenyek menüpont alatt megtalálod.




Dunakanyar Félmaraton tudnivaló


2021.09.14.
Kedves Futók!
Nagyon nehezünkre esik leírni ezt a mondatot, de a mai napon végleges döntés született arról, hogy idén nem tudjuk megrendezni a Dunakanyar Félmaratont. Emlékezhettek, hogy első körben a márciusi kormányrendelet miatt 2 héttel a verseny előtt kellett lemondanunk a rendezvényt. Ezután rögtön kitűztünk egy minél távolabbi (talán túlságosan is távoli) pótnapot abban a reményben, hogy szeptemberre már csak egy rossz emlék lesz a vírus. Amikor újra nekiálltunk a rendezvény előkészítéséhez, az volt az alap hozzáállásunk, hogy ha ismét fellángol a vírus helyzet, akkor semmiképpen sem emocionális szempontból fogunk a rendezvényről dönteni. Mi rendezvényszervezők vagyunk, nem virológusok, sem orvosok. Mi is csak a sajtóból tájékozódunk a Covid 19-ről, nem vagyunk sem vírus tagodók, sem pedig pánikkeltők. Azt gondoljuk, hogy mint rendezők az eddigi zöld szemlélet mellé még a higiéniára tudunk nagyobb hangsúlyt fektetni, azaz maszk, kesztyű kötelező viselése a rendezőségnek, ajánlása a futóknak, kézfertőtlenítők kihelyezése, stb. Viszont azt eldönteni, hogy ezek mellett egy rendezvény vírus szempontjából kockázatot jelent-e az emberekre vagy sem, az nem a mi kompetenciánk. Szóval, az elmúlt hetekben amellett, hogy teljes bedobással készültünk a versenyre, minden hatósággal és szervezettel kapcsolatban álltunk és folyamatosan egyeztettünk a verseny ügyében. A mai napon kaptunk egy végleges döntést arról, hogy a versenynek helyszínt adó város az újra alakuló vírus helyzet miatt visszavonta a verseny rendezéséhez korábban kiadott engedélyt. A lemondás tehát nem a mi döntésünk, de kérjük, hogy velünk együtt fogadjátok el Ti is, nem látunk esélyt arra, hogy további erőltetéssel bármilyen eredményt is elérhetnénk a verseny megmentése ügyben. Minden lehetőséget számba vettünk, átgondoltunk, nagyon, nagyon akartuk ezt a versenyt. Nagyon szomorú, hogy újra ilyen hírt kell közölnünk, Veletek együtt mi is nagyon csalódottak vagyunk, közös veszteségünk ez a verseny. Az elmúlt hónapokban a honlapon és több hírlevélben is tájékoztattunk Titeket a "Dunakanyar Félmaraton tudnivalókról", ezekben már benne volt egy B-terv is, ami a verseny virtuális megrendezése. A szeptember 4-i határidőig sokan éltek már a lehetőséggel, miszerint átírattátok a nevezést a virtuális futamra, mivel sajnálatos módon az előző hetekben már lehetett sejteni, hogy hamarosan érkezik a második hullám. Akik eddig az élő versenyre voltak benevezve, nincs szükségük átírásra, mindenkit automatikusan beteszünk a virtuális futamba, elég lesz majd az eredményt feltölteni. Tudjuk, hogy ez nem pótolja a versenyélményt, hiszen egy tömeges közös futás, megmérettetés nem ugyanaz, mint amikor egyedül vagy csak egy-két baráttal futjuk a távot, de legalább elkészül egy eredménylista és el tudjuk Nektek postázni az érmeket és a mágneses rajtszámtartókat amik már hónapok óta itt várják, hogy hozzátok kerüljenek. Bátorítunk Titeket, hogy amíg lehet, azért páran a barátaitokkal, rokonaitokkal, akikkel egy közösségben éltek egyébként is, fogjatok össze és saját környezetben rendezzétek meg a saját mini házi versenyeteket - anyuék futnak, apuék a gyerkőcökkel frissítenek, szurkolnak vagy fordítva vagy vegyesen :) legyünk kreatívak és ne engedjük, hogy ez a helyzet elvegye a kedvünket a futástól, sőt! Mindenkitől megértést kérünk, és olvassátok el hogy mért marad csak a virtuális futam opció.Már a márciusi törléskor sem volt lehetőségünk visszafizetni a nevezési díjakat, mivel akkor már csak 2 hét volt a versenyig, és akkorra már minden elő volt készítve, legyártva, ami a versenyhez kell. Ezeket pedig a nevezési díjakból kellett finanszírozni. Ezért vannak a kedvezményes nevezési díjak határidőhöz kötve, és ezért vannak a versenyszabályzatban a visszafizetési, visszalépési határidők, és a vis major eset is.Mi márciusban úgy döntöttünk hogy kitűzünk egy pótnapot a megrendezésre, mert Ti is és mi is azt szerettük volna a legjobban, hogy együtt futhassunk. Mivel a pótnapra értelemszerűen Ti sem fizettetek újra és mi sem gyártottunk le mindent újra, viszont ugyanúgy kellett engedélyeztetni és előkészíteni a versenyt, ami újabb költségeket jelent, most sem más a helyzet mint márciusban, azaz továbbra sincs lehetőségünk a nevezési díjakat visszafizetni.Senki sem tudja megmondani hogyan alakul a jövő, mikor leszünk túl a vírus veszélyen, mikor lehet biztosan rendezni egy versenyt, ezért a tavaszi virtuális futások pozitív tapasztalatai alapján úgy gondoljunk, hogy jelen helyzetben ez a legjobb amit tenni tudunk, hogy mégis valami futóélményben legyen részünk.A Dunakanyar Félmaraton virtuális futamának - befutóérem és mágneses rajtszámtartó szett postázva és letölthető oklevéllel - a nevezési díja 7500,- Ft. Azoknak a futóknak akik ennél kevesebb nevezési díjat fizettek, nincs tennivalója. Azok akik ennél többet fizettek, valamelyik általunk 2021-ben rendezett versenyen a nevezéskor beszámíthatják a különbözetet. Ehhez a nevezésnél a számlázási címnél meg kell adni a mostani versenynek a regisztrációs kódját és a számlának - amit küldtünk - a sorszámát, vagy egy banki kivonatot amin látszik az utalás. - ezeket érdemes most lementeni, hogy ne később kelljen visszakeresni.Tényleg Veletek együtt szomorkodunk, bosszankodunk és tűrünk, és Veletek együtt várjuk, hogy a következő év már nem a vírusról fog szólni.Hogyan működik a virtual run? A kiválasztott táv szeptember 20-án 9:00-től teljesíthető egészen szeptember végéigA táv lefutása közben használj gps órát vagy bármelyik mobil app-ot, ami méri a távot és akkor állítsd majd le, amikor pontosan megvan az általad választot táv. Fotózd le az órát, vagy mentsd le az app-ról a képet. Fontos, hogy ne fuss többet mint a választott táv, illetve ha mégis, először álítsd meg az órát a választott táv teljesítésekor, hogy helyes időt tudjunk írni az okleveldre.Utána már csak az van hátra, hogy feltöltsed az eredményt és a "bizonyíték" fotót a Panorámafutás oldalra (versenyek menüpont alatt találod az eredmény oldalt. A fent említett regisztrációs kódra itt is szükséged lesz)Az eredményed (név és idő) feltöltése (és ellenőrzése) után felkerülsz az eredménylistára. Ellenőrzés után feltesszük a letölthető oklevelet és elpostázzuk az érmet és a mágneses rajtszámtartót.Ha még bármilyen kérdésed lenne, nézz utána a GYIK oldalon (a honlapunkon) és ha ott nincs a válasz, vedd fel velünk a kapcsolatot, szívesen segítünk.Továbbra is vigyázzunk egymásra!Szeretettel,Judit és MarkusDunakanyar Félmaraton:
2020.08.04.
Ahogy már korábban írtuk, abban az esetben ha szeptemberben nem tudjuk megrendezni a versenyt, további pótnapot nem tűzünk ki, hanem virtuálisan rendezzük meg. Az aktuális kormányrendelet egyelőre csak az 500 fő fölötti zenés-táncos rendezvényeket tiltja, tehát továbbra is készülünk a verseny megrendezésre.
Azoknak a futóknak, akik részt szeretnének venni viszont még tartanak a tömeges rendezvényktől, egy virtuális futamot is szervezünk, az erre vonatkozó részletes információk a Virtual Run menüpont alatt találhatók. Arra is van lehetőség, hogy az élő versenyről átrakjátok a nevezést a virtuális futamra, de nevezési díj különbözetet nem tudunk visszafizetni. Ebben az esetben a futónak ki kell tölteni a virtuális futam regisztrációs lapját, és a számlázási címhez beírni a korábban megkapott regisztrációs kódot (a korábbi nevezés utáni válaszemailben benne volt, illetve a nevezési díj befizetéséhez is be kellet írni). A virtuális regisztrációkor szintén kaptok egy automatikus válaszlevelet - az élőről virtuálisra átnevezők a befizetésre vonatkozó részt hagyják figyelmen kívül. Ez alapján a virtuális nevezést jóváhagyjuk, a régit pedig töröljük. A virtuál futamot szeptember 20.-a és szeptember 30.-a között lehet teljesíteni.

2020.05.28.
Újra nyitjuk a nevezést. A tervezett időpont 2020. szeptember 20. Akik már a márciusi futásra érvényes nevezéssel rendelkeztek, azoknak nem kell újra regisztrálniuk. Ellenőrizhetitek magatokat a rajtlistában is. Mivel ez a március 29-re kiírt verseny pótnapja - amiről korábban írtunk -, a nevezési díj visszafizetésére nincs lehetőség illetve az újonnan érkezett nevezéseket sem lehet lemondani. Azoknak akiknek az időpont nem megfelelő, nevezésüket szeptember 1-ig 1500 Ft regisztrációs díj ellenében átruházhatják másik versenyzőre. (az új versenyző legyen tisztában az erre a versenyre vonatkozó szabályzattal, illetve a verseny hivatalos social media felületeit nem lehet használni új versenyző keresésére) Amennyiben vis major helyzet - pl. koronavírus 2. hullám -, a verseny nem megrendezhető, további pót napot nem tűzünk ki, helyette a versenyt virtuálisan lehet teljesíteni, tehát mindenki saját környezetben futhatja le a távot, mi pedig postázzuk az érmet.
2020.03.13.
Minket is nagyon megrázott a hír, hogy el kell napolnunk a Dunakanyar Félmaratont. Ahogy azt már a facebook közleményünkben is írtuk, kormánydöntés született arról, hogy 500 fő feletti rendezvényeket nem lehet megtartani. Bizonyára Ti is nyomon követitek ennek a mindenki számára kritikus helyzetnek a fejleményeit, láthatjuk, hogy naponta változik a helyzet, egyre szigorúbb óvintézkedések kerülnek bevezetésre. Reméljük, hogy ezek mind azt segítik elő, hogy belátható idő múlva már csak rémálomként gondoljunk a koronavírusra. A vis major helyzet miatt nincs lehetőségünk a nevezési díjakat visszafizetni. Felhívjuk a figyelmeteket arra, hogy ezt a nevezés leadásával a versenyszabályzaton belül mindenki elfogadta és tudomásul vette. Mostanra már mindent előkészítettünk a versenyre, megrendeltünk, legyárttattunk és kifizettünk minden felszerelést, eszközöket, érmeket, stb.
Azonban nem szeretnénk, hogy Titeket veszteség érjen, ezért az elmúlt két napban azért dolgoztunk, hogy új időpontban meg tudjuk rendezni a versenyt. Igyekeztünk minél távolabbi időpontot kitűzni, hogy minél biztosabb legyen a megrendezhetősége. Tudjuk azt is, hogy sok rendezvényt, amik most elmaradtak őszre fogják áttenni az időpontjaikat. Bizonyára semmi esély nincs arra, hogy ez a nap minden benevezett futónak megfeleljen, de nekünk sem volt választási lehetőségünk, az egyetlen pótnap helyett csak a teljes lemondás maradna. A Dunakanyar nagyon zsúfolttá vált rendezvények szempontjából, rengeteg kulturális programhoz és fesztiválokhoz kell nekünk is alkalmazkodni, amiknek az időpontjai már hosszú idővel előre le vannak fixálva.
Az egyetlen lehetőségünk az maradt, hogy szeptember 20-át, amikor a már 7 éves első versenyünket, a Panorámafutást rendeznénk, átadjuk a Dunakanyar Félmaratonnak. Ez tőlünk is nagyon nagy áldozatot kíván, hiszen egy szintén népszerű versenyünk komplett kiesik. Ezért kérünk Titeket, hogy fogadjátok megértéssel ezt a döntést, akkor is ha Nektek nem jó az időpont. Ez most mindannyiunknak egy nagyon nehéz időszak, rengeteg alkalmazkodást és lemondást kíván meg tőlünk.
Tehát a verseny új időpontja 2020. szeptember 20.
Reméljük, hogy mindannyiunkat elkerülnek a betegségek, reméljük, hogy számít az is, hogy ilyen sokat futunk.
Vigyázzatok magatokra és találkozzunk minél többen szeptember 20-án.

Szeretettel:
Judit és Markus
2020.03.13.




Szentendrei tudnivaló!


November 8-án az aktuális kormányrendeletnek megfelelően rendezzük meg a szentendrei versenyünket. A futók 3 külön, 500 fő alatti futamban indulhatnak. Amennyiben újabb vészhelyzet - pl. koronavírus 2. hullám - miatt a versenyt nem tudjuk megrendezni, a versenyt virtuális eseménnyé alakítjuk át. Abban az esetben mindenki külön teljesítheti a távot, mi pedig kipostázzuk az érmet. A virtuális versenyekről a Virtual Run oldalon olvasható a részletek. Nevezési díj visszafizetésére vagy másik versenyre átnevezésre nincs lehetőség. Kérjük, hogy ennek tudatában nevezzetek.




Panoráma Trail elhalasztás


2020.09.23. Kedves Trail Futók!

Már csak pár hét van a 3. Panoráma Trail verseny napjáig. A jelenlegi vírus helyzetben viszont úgy is mondhatnánk, hogy MÉG több mint 3 hét van, ami a napról napra rosszabb Covid 19 hírek mellet nagyon hosszúnak tűnik. Talán Ti is láttátok, hogy a Dunakanyar Félmaratonnal idén már kétszer is rosszul jártunk. Tavasszal 2 héttel a verseny előtt kormányrendelet miatt kellett lemondanunk, a szeptemberi pótnap engedélyét pedig 6 nappal a verseny előtt a helyszínt biztosító önkormányzat vonta vissza a vírusra hivatkozva. Egy lemondás sosem jó senkinek, de ilyen közel a verseny előtt még sokkal kellemetlenebb mindenki számára. Az elmúlt pár napban sokat gondolkoztunk azon, hogy ennek tükrében mi a helyes döntés a Traillel kapcsolatban. Készüljünk tovább? Reménykedjünk, hogy a kormány továbbra is gazdasági szempontok alapján engedélyezi a rendezvényeket? A Trail még relatív kicsi verseny, 3 külön rajttal, szabadterén, így egy esetleges szigorítást is megúszhatunk (?) De mi van azokkal, akik esetleg karanténba kerülnek és pár nappal a verseny előtt szembesülnek azzal, hogy mégsem tudnak jönni? Több mind 50 csapat van benevezve. Ha nekik 1-1 ember kiesik, akit nem tudnak pótolni, mi lesz velük? Azoknak, akik közvetlen a verseny előtt úgy döntenek, hogy maszk, fertőtlenítő, stb. mellet is túl nagynak ítélik meg a fertözési rizikót, mi lesz? Mondhatjuk nekik, hogy így jártatok és ennyi? Tavasszal a várakat bezárták az 500 fő feletti kormányrendelet miatt. Futhatunk anélkül, hogy belépünk a várakba? Mi van ha karanténba kerülne valamelyik érintett település, vagy csak lezárnák az általunk használt épületeket? A buszjárat jelent most veszélyt a futóknak, vagy maszk használat mellet elég bisztonságos? Mi van a lefoglalt szállásokkal ha az utolsó héten le kell mondanunk a rendezvényt. Ezek csak a legalapvetőbb kérdések, oldalakon keresztül tudnánk még feltenni a többit is.
A verseny előkészítésével jól állunk. Már rég beszereztünk minden szükséges engedélyt. Az érmek itt vannak. Szépek. A pólókat berendeltük, úton vannak. Ezek is szépek lesznek.
De ezek szépek maradnak jövőre is.
Úgy gondoljuk, hogy Ti is szeretnétek versenyezni, de ha mindenki őszintén mérlegeli az esélyeket, hogy lesz-e idén ebből egy olyan verseny, mint amilyen az elmúlt években volt, amiért évről évre érdemes megtennünk ezt a hosszú utat, akkor láthatjátok, hogy elég kicsi a valószínűsége.

A nevezési lapon azt írtuk - már elővigyázatosságból -, hogy amennyiben a vírus helyezet miatt nem tudjuk megrendezni a versenyt, akkor a nevezéseket áttesszük a 2021-es versenyre. Tudjuk, látjuk mi is, hogy egyelőre még mindenhol rendeznek és hírdetnek versenyeket. Talán mi is azt tennénk, ha nem olyan versenyről lenne szó, ahol szinte mindenkinek szállást kell foglalni, ahol kaját kell rendelni, ahol a segítők is már két nappal előtte odautaznak, hogy előkészítsék a központot, a pályát. Elég durván nőnek a fertőzött számok nap mint nap, és a tavaszi karanténnal ellentétben most majdnem mindenkinek van valakije, akinek pozitív tesztje van, vagy karanténban van.
Persze, most senki nem tudja mi lesz pár hét múlva. Lehet, hogy beáll egy élet a Covid-dal együtt, lesznek rutin protokollok, ami mellett ugyanúgy zajlanak majd a rendezvények is. Mi számítunk erre, de inkább csak jövőre. Szerintünk most az a helyes döntés, hogy elhalasztjuk a Panoráma Trailt jövőre. Egy (újabb) lemondás, letiltás pár nappal az esemény előtt, túl nagy kárt jelente nektek is és nekünk is és akkor már nem lenne lehetőségünk a nevezéseket a 2021-es versenyre áttenni.
A jövő évi időpont október 16.-a, ami most 99%-ig biztos - első gyors egyeztetések alapján -, de természetesen az összes engedélyt még előtte be kell szereznünk a különböző hatóságoktól, szervektől. Nekünk ez a verseny a várakról, a zempléni erdő őszi színeiről, a hüvös reggelekről, de amúgy futáshoz kellemes időjárásról szól. Lehetne tavasszal is egy pótnap, mert a tavasz is nagyon szép ott, de az nem ez a verseny lenne. Ennek ősszel kell lennie. Ebbe biztos mindenki egyetért, aki már egyszer elindult.

Tudjuk, hogy verseny nélkül is többen el fogtok menni október 17-én Zemplénbe, mert rendezvény nélkül is megéri ide kirándulni.
Amenyiben nem durvul tovább a vírus, és nem vezetnek be szigorú korlátozásokat, akkor mi is ott leszünk, és talán együtt is futhatunk vagy túrázhatunk egy kicsit. De ennek mindenképpen költség és kötelezettség mentesnek kell lennie, azaz közösségi esemény.

Tehát figyeljük, hogy hogyan alakul a vírus helyzet és tartsuk a kapcsolatot. Minden érvényes, befizetett nevezést pedig áttesszük a 2021.10.16.-i 3. Panoráma Trail-re. Azoknak akik majd egy év elteltével valami miatt másik távon szeretnének indulni, vagy szeretnék valakinek átadni a nevezést, mind lehetséges, hiszen a versennyel kapcsolatos határidőket is mind meghosszabbítjuk. A csapatok is ugyanígy módosíthatják a tagjaikat szükség szerint, pólóméret cserével együtt.

Gondoljunk az egésre úgy, hogy készülünk még egy évet egy még jobb teljesítményért, hogy aztán a farkasos érem végre hozzátok kerülhessen.
Kérdéseiteket (panaszaitokat) kérjünk, hogy küldjetek az info@panoramafutas.hu címre. Mindenre találunk megoldást.
Továbbra is vigyázzunk egymásra!
Szeretettel,
Judit és Markus





Vedd fel velünk a kapcsolatot

HÍRLEVÉL

Csatlakozz te is a több mint 8000 feliratkozott futónkhoz, és értesülj elsőként a versenyeinkkel kapcsolatos újdonságokról.

A hírlevél feliratkozással az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat elfogadom

  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
0